رویدادها آرشیو خبر ها
بررسی آخرین وضعیت امره جان از دید یک فوق‌ تخصص غدد

بررسی آخرین وضعیت امره جان از دید یک فوق‌ تخصص غدد

با مشاهده شواهدی از آزمایش نخست بر روی امره جان وجود اختلال و مشكلات در عملكرد غده تیروئید اثبات شده است با این حال نیاز است پیش از هرگونه اظهارنظر و پیش‌داوری خوش‌خیم یا بدخیم بودن آن مشخص گردد.

 

فكر می‌كنم برای بررسی‌های بیشتر نیاز به دو الی سه روز زمان داریم. در صورت عدم وخامت، «جان» می‌تواند با درمان دارویی مراحل درمان را به راحتی سپری كند در غیر اینصورت با انجام عمل جراجی می‌توان بیماری را كنترل كرد. در صورت عدم مداخله پزشكی و زمانی که نای و مریِ بیمار تیروئیدی تحت فشار قرار بگیرد و باعث اختلال در بلع و یا تنفس‌اش شود، چاره‌ای جز عمل جراحی باقی نمی‌ماند.

 

در این عمل معمولاً لوب گرفتار همراه با توده یا ضایعه داخل آن برداشته می‌شود. در مواردی به منظور تعیین بدخیمیِ احتمالی، نمونه برداشته شده بلافاصله برای مطالعه و بررسی سریع میكروسكوپیِ ماهیت بافت آن به آزمایشگاه فرستاده می‌شود.

 

با توجه به ورزشكار بودنِ بیمار روند نقاهت او پس از عمل جراحی نسبت به سایر افراد عادی سریع‌تر دنبال خواهد شد و بعید است بیش از چهار هفته به طول بیانجامد. در جراحی تیروئید همه غده و یا بخشی از آن برداشته می‌شود.

 

صحبت های فوق، نظرات لائورا كاستلینو فوق‌تخصص غدد و پزشك بیمارستان San Raffaele میلان در گفتگو با La Gazzetta dello Sport است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: